.

bmw-r-80
NOWY SIDECAR

Jeśli otworzyłeś zakładkę OFERTA to znaczy że jesteś zainteresowany wyposażeniem swego motocykla w wózek boczny. Chcielibyśmy przekonać Cię do połączenia Twojego przyszłego sidecara z motocyklem w sposób wahliwy. Naszym zdaniem jest to najlepsze rozwiązanie. Dlaczego? Zacznijmy od techniki jazdy. Jazda zaprzęgiem ze sztywno zamocowanym koszem ma niewiele wspólnego z jazdą motocyklem solo. Pokonując zakręt nie można wykorzystać tzw przeciwskrętu. Czyli skręcamy kierownicą a nie pochyłem motocykla. Każdy motocyklista z długoletnią praktyką ma silnie wykształcone nawyki dotyczące prowadzenia motocykla. Jeśli zdecydujesz się na wahliwe połączenie zaprzęgu nie będziesz musiał ich zmieniać. Praktycznie jazda ze sztywnym koszem łączy się z nauką jazdy od początku. Nie wspomnę o frajdzie jaką daje pokonywanie zakrętów w przechyle!

Koszty. Porządny zaprzęg np firmy EML to wydatek ponad 14000 Euro!!! Nowy kosz wahliwy z firmy Kalich to „tylko” 6-7 tys. euro. Tak wiem, obie wersje są jak z kosmosu ,ale obrazują różnice w kosztach.

Jeśli będziemy sami budować zaprzęg proporcje cenowe będą takie same. Dlaczego? Aby zbudować sidecara sztywnego powinniśmy poddać modyfikacji ramę motocykla ,przednie zawieszenie ,koła. Modyfikacje ramy będą polegały głównie na wzmocnieniu miejsc gdzie będą mocowane zaczepy wózka i główki ramy. Przebudowa zawieszenia będzie polegała na wymianie przednich teleskopów na zawieszenie wahaczowe. Dzięki tej zamianie uzyskamy odpowiednie wyprzedzenie osi koła przedniego względem osi główki ramy. Ułatwi to znacznie możliwość kierowania zaprzęgiem.

Jeśli te wszystkie przeróbki mamy za sobą nasz sidecar nigdy już nie będzie jeździł solo. Tak więc można pomyśleć o wymianie kół na samochodowe. Zwiększy to przyczepność i w czasie eksploatacji sporo zaoszczędzimy przy wymianie opon. Bez tej modyfikacji może się okazać że częściej zmieniamy opony niż w solo, a każdy wie że w cenie jednej porządnej opony motocyklowej możemy kupić trzy całkiem niezłe samochodowe. Ktoś może powiedzieć że przecież Jawy jeżdżą z koszami Velorex i nie wymagają takich przeróbek .Racja ,ale nie mówimy o motocyklach, które mają dwadzieścia parę koni i z koszem rozwijają prędkość 70-80 km/h. My chcemy przyłączyć kosz do motocykla kilkukrotnie większej mocy i bynajmniej nie zamierzamy” gnać” autostradą 80km/h. Chcemy mieć zaprzęg ze współczesnym motocyklem, którym będziemy mogli bezpiecznie podróżować z rodziną i załadowani potrzebnym ekwipunkiem. Jeśli budujemy zaprzęg wahliwy nie musimy zmieniać zawieszenia czy kół. Obciążenia główki ramy nie są tak duże jak w koszu sztywnym. Nie ponosimy więc sporych kosztów modyfikacji pojazdu i co najważniejsze w ciągu 15 min możemy odczepić kosz i cieszyć się jazdą solo!

 

      Mam nadzieję że to wystarczające argumenty aby przekonać Cię do wahliwego mocowania kosza. Teraz wystarczy tylko wybrać warsztat który zrealizuje budowę Twojego sidecara. Powiem szczerze gdyby taki warsztat istniał 14lat temu ,kiedy zacząłem myśleć o zaprzęgu, nie byłoby tej strony ani mojego skromnego warsztatu. Dzisiaj nie jest lepiej. Szukając wykonawcy dobrze jest pamiętać o mądrym ludowym porzekadle „Dobry piekarz je chleb z własnego pieca”. Wierzcie mi że mam całkiem sporo telefonów czy maili od bikersów którzy wydali kasę na coś ,co tak naprawdę nie jeździ. Z niektórych twórczych rozwiązań budowniczych takich zaprzęgów śmieje się moja córka. Czasem robota jest na tyle schrzaniona że niemożliwe są jakiekolwiek regulacje zbieżności. Kreatywni twórcy takich zaprzęgów mają jedną wspólną cechę:nie jeżdżą motocyklami z koszem i sami nie mają takiego pojazdu. Budując zaprzęg staram się przejechać nim z prędkością ok 120 km/h. Sprawdzam jak zachowuje się w czasie jazdy. Przy stałej prędkości nie powinno być wyczuwalne „ściąganie” z kierunku jazdy. Ot i wsio! Niby żadna filozofia. Ale oprócz tego, że zbudowałem kilkadziesiąt  zaprzęgów ,to swoim własnym sidecarem nawinąłem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Mogę chyba nieskromnie powiedzieć „MAM DOŚWIADCZENIE”. Szukajcie więc wykonawców z takim doświadczeniem .

Nasza oferta obejmuje budowe kosza i połączenie go z motocyklem w sposób wahliwy. Nie wykonujemy wózków połączonych z motocyklem w tradycyjny sposób ” t.zw. „na sztywno.
Kompletna budowa kosza do motocykla obejmuje :przygotowanie ramy kosza, kompletne oświetlenie, lakierowanie gondoli w jednym kolorze, wyklejenie wnętrza kosza wykładziną, fotel z pasami, pokrowiec przeciwdeszczowy, modyfikacja instalacji elektrycznej w motocyklu i wyprowadzenie wiązki zasilającej oświetlenie kosza,połączenie kosza z motocyklem.Wózek wyposażony jest w gniazdo zapalniczki, amortyzator z regulacją, alufelgę 14″ i zastrzał z szybkozłączem do spinania motocykla w pozycji pionowej. Wszystkie elementy konstrukcyjne są piaskowane i lakierowane proszkowo z podkładem antykorozyjnym.Koszt takiej usługi zaczyna się od 16000zł.
Dla Tych którzy sami lubią grzebać przy swoich motocyklach i chcieliby włożyć swoją pracę w budowę kosza proponujemy możliwośc zakupu samych elementów konstrukcyjnych kosza i połączenie ich z motocyklem. Usługa obejmuje przygotowanie kompletnej ramy kosza z kołem i amortyzatorem , przygotowanie elementów łączących ramę z motocyklem. Wszystkie elementy piaskowane i lakierowane proszkowo z antykorozyjnym podkładem.Inwestor we własnym zakresie przygotowywuje i montuje gondole kosza .koszt takiej usługi od 7500zł. Dodatkowo możemy zaoferować zakup naszej gondoli w stanie „surowym” t.zn. taka jaka przychodzi od laminatora.
Aby uzyskać szczegółowe informacje dotyczące naszej oferty zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub email.

Nasz sidecar

Wymiary gondoli
długość-1900mm

szerokość-550mm

wysokość-750mm

pojemność przestrzeni bagażowej- ok 75litrów

waga -68kg

xvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Od 2017 roku wzbogacilismy naszą ofertę o nowy model kosza. Wykorzystując doświadczenie w budowie koszy w nowym projekcie udało się uzyskać znacznie większą przestrzeń dla pasażera . Zwiększył się komfort jazdy zwłaszcza dla osób wyższego wzrostu. Powiększyliśmy również przestrzeń bagażową. Zmieniliśmy wahacz i koło kosza bazując na alufelgach samochodowych. Projekt zawiera wiele rozwiązań ułatwiających i przyspieszających proces produkcji. Atrakcyjny desing był inspirowany współczesnymi motocyklami. Autorem projektu gondoli jest młody projektant Paweł Mularczyk .
Więcej o projekcie : https://mularczykdesign.wordpress.com/portfolio/5/ .Oto kilka wizualizacji wykonanych przez autora z różnymi modelami motocykli oraz pierwsze zrealizowane przez nas projekty.